2013. február 26., kedd

VKF (Vigyázz, kész, főzz) 55. forduló!

Sziasztok kedves blogtársak, olvasók!


Abban a megtiszteltetésben van részem, hogy Emma, a Coffeinmentes blog szerzője volt olyan kedves és nekem adta át a VKF stafétáját. Sokat tanakodnom sem kellett, hogy milyen témával álljak elő Nektek, hiszen közeledik egy sokunk számára kedves ünnep, a húsvét. Jó alkalom ez, hogy a család újra egy asztalhoz üljön, akik évente csupán pár alkalommal találkoznak, most talán újra összejönnek. A húsvét ugyan főleg keresztény ünnep, de a vallásos tartalmán kívül a tavaszvárást, a tavasz eljövetelét is jelzi.
A feltámadás, az újjászületés, a tavaszi napéjegyenlőség idején tartott termékenységi ünnepek is a húsvéttal esnek egybe.
A húsvét a 40 napos nagyböjt lezárulását is jelzi, a húshagyó táplálkozás után ezen a napon esznek újra húst az emberek.
Angolul Easter, németül Ostern, mely egy ősi germán istennőt, Ostara nevét jelöli, aki a tavasz keleti úrnője is volt egyben (East/Ost-kelet).


A téma pedig nem más tehát mint húsvéti finomságok, vagyis mi kerüljön az ünnepi asztalra. Bemutathatjátok a számotokra kedves, hagyományos fogásokat, vagy a csak rátok jellemző, saját kreációkat is.  Édes, sós, étel, ital, hideg, meleg, előétel, főétel bármi jöhet!
A magyar konyhán kívül nagyon szívesen várok bármilyen a nemzetközi konyhában ismert húsvét idején fogyasztott finomságot is!



A fotóval ellátott recepteket kérlek, hogy március 27-30-a között tegyétek közzé a blogotokon, a bejegyzések linkjét pedig a dublinfelettazeg@gmail.com címre küldjétek el nekem.
Természetesen azokat is szeretettel várom játszani, akik nem vezetnek blogot. Ebben az esetben az ételről készült fotót egy rövidke leírással együtt kérem a fenti e-mail címre elküldeni.
Bármilyen egyéb kérdésetek lenne, itt vagy a Facebook-on írjatok bizalommal!
Gyertek minél többen, készüljünk együtt az ünnepekre!:-)

13 megjegyzés:

Kriszta írta...

Szuper témát hoztál. Én biztos jövök valamilyen finomsággal.

Éva írta...

Ebben a játékban eddig még nem vettem részt. Elég csábítóan hangzik, még van idő bőven így jelentkezek.Akkor ennél a játéknál is csak újonnan készült alkotás lehet ugye?

Rebarbara írta...

Nagyon jó téma! Készülök!! :)

The Hungry Herbalist írta...

Kriszta, örülök, hogy játszol majd, várom!:)

Szia Éva, hozhatsz régebbi receptet is, a lényeg, hogy a témához kapcsolódjon és saját legyen. Várlak Téged is!

Hankka írta...

Nagyon tetszik a bejegyzés, olyan "Erikás"! :) Szuper jó a téma, már gondolkodok is, hogy mit hozzak! :)

Vea írta...

Eddig ebben még én sem vettem részt, de a téma nagyon jó. Szeretnék részt venni én is.

The Hungry Herbalist írta...

Szuper, gyertek csak lányok, örülök, hogy tetszik a téma!:)

pinkóci írta...

nem szeretek/szoktam játszani, mert frusztrál, ha ki KELL találnom valamit, de mivel most előbb volt az étel, és utána jött a felhívás... :) Első VKF jövök! :)

Garffyka írta...

Szia :)
Hű, nagyon kimaradtam a VKF sorozatból, de most jövök majd, régebbi és új receptekkel is. Köszi a kiírást :)

kisvirag írta...

Szia!

Nagyon nagy kérés lenne, hogy hosszabbítsd meg a közzétételt ápr 1-ig?
Nagyon szeretnék részt venni, de a húsvéti étel pont attól lesz húsvéti étel nálunk, hogy Húsvétkor (vasárnap és hétfőn) főzöm-sütöm meg, és nem hamarabb.
Nyuszit vettem, és különleges főtt tojásokkal is készülök, de posztot és képet hétfőnél hamarabb nem tudok prezentálni sajnos :(

Köszi előre is

kisvirag

Erika írta...

szia Kisvirág, természetesen, semmi gond. A Facebookon már meg is hosszabbítottam a határidőt, és itt is mindjárt posztolom, hogy hétfőig még nyugodtan küldhetitek a recepteket! Kellemes készülődést kívánok!

kisvirag írta...

Erika, köszönöm!
hétfőn hozom, illetve várom a többiek finomságait is :)

Hankka írta...

Szia Erika! :) Megírtam a bejegyzést, küldöm e-mailben a linket és a fotót is! :)